Thursday, August 26, 2010

wanita, jgn lah mencarut..

haaa..berdasarkan tajuk post aku di atas, so, wanita2 sekalian, jangan lah suke sangat mencarut ea.huk3.bajet gempak sangatlah kalau pandai mencarut tu?bajet ko bukan pompan skema la kalau mencarut?bajet nk orang respek lu?laki x pijak pale lu la?aiyak, manyak menyampah la dengar lu orang mencarut-carut.poyo seyhh..haha

aku buat post ni bila aku bukak fb ada lah beberapa orang kenalan fb aku yg suka sangat carut2 time die nak lepaskn geram ke apa ke.bajet boleh tarik perhatian orang la kalau mencarut2 ni?gila ape la pikiran wanita tersebut an.bajet nk sempoi la?style la?maco ar?haha..nyampah siut..selalu yg suka post carut2 dlm fb ni, pompuan la..bkn laki..siyes, mmg pompan pon..aku pon pelik..da terbalik kot dunia ni..huhuhu..

zaman la ni, memang mencarut itu bagaikan satu perkataan rutin bagi semua muda mudi di seluruh dunia ni.aku ni pon ade gak carut2 dalam percakapan aku kan.tapi aku ni x dela melampau sgt carut mende2 x senonoh, still bole pk lagi la bila masa nk guna perkataan senonoh and x senonoh tu..hehehe.bkn aku saje2 je nk nak cakap camni, tapi mmg ada sesetengah orang yang dah sebati dgn carut mencarut ni tanpa fikirkan perasaan org lain.die rasa org pndg die style la bila pandai mencarut ni..haha

actually aku x suka la tgk or dengar pompan2 ni mencarut..bila aku bace status2 dorang kt fb, aku pikir, kesian gila kt minah tu.tak cukup kasih syg mk bpk dia agknya.smpai saje nak mencari publisiti murahan di fb dengan perkataan2 carutan yang bisa mendapat perhatian ramai orang utk menurunkan coment mereka di status beliau..ape kejadahnya semua ini?

kalau setakat nk org coment2 je sampai sanggup menjatuhkan maruah sendiri, subhanallah la..memang kne muahasabah balik la diri tu.cuba biasakan diri kita ni dgn ucapan alhamdulillah ke, subhanallah ke, kan baik tu..pastu klu kita melatah pon, terkeluar ucapan2 mcm tu kn..kan manis tu orang pandang.haaa, mcm tu la yang laki zaman skrg ni nak..dorang xnak yg sempoi2 dgn carutan2 sentiasa meniti di bibir..x molek org kate..hehe..

so, moral utk post ni plak, jangan lah kita mencarut tak kira laki or perempuan..tajuk aku tu saje je fokus kat wanita, sbb aku mmg x suke dgr pompan carut..kalau laki carut, aku biase2 je,normal org kate..hehe..tapi actually laki pon xleh mencarut ye, sbb rasulullah sendiri x suke umat die bertutur dengan carutan2 seperti orang jahiliyah.renung2 kan~ hehe

No comments:

Post a Comment