Friday, August 20, 2010

bila hidung tersumbat

hidung sumbat..aku benci gila hidung sumbat.menserabutkan otak, sakitkan hidung, meletihkan peparu, memenatkan kepala(sbb asik nak kena maintain statik je position kpale, xnk bagi hingus leleh..huhu)..pendek cite segala nya leh jadi serabut..

dari dulu, hidung sumbat selalu menjadi salah satu problem paling aku x suke terjadi kat diriku ini..dulu time kecik2, aku kadang2 geram ngn hidung sumbat ni smpai terpikir nak guna pelocok tandas tu nak kasi ok balik hidung tu..haha, gile bodo la time tu bila pk balik..

lagi pon time tu aku x suke btaww mak aku kalau demam, sebab nanti ade lah kaedah2 tradisional die test2 kat aku, cthnya, letak asam jawa kat kepala time demam pns..eee x suke gilerrr..huhuhu..tp actualy bes senanye sbb die menyejukkan kepala,tapi aku just rimas dengan die punya bau, n time die jadi keras rambut, susah nak basuh..haha

tp actualy, skrg bdn aku alhamdulillah dah makin sihat dari beberapa hari sebelum ni..sebelum ni memang aku siyes x larat nk bangun..pening gila kpale.dgn batuk lagi..then call mak aku, dia pksa aku g doktor(dlu aku mls nk p klinik,bkn takut, tapi mls je,,hehe)..then selepas aku abiskn antibiotik sume sekali ngn ubt2 batuk, alhamdulillah baru la sehat sikit..1st time kot abiskan ubat, sblum ni mkn x ikut jadual.time nk mkn, mkn.klu mls, mmg xmkn,,hehe..yg ni aku folow btol2 3 kali sehari..hehe..

so moral dia, jgn la demam yer..rimass..lain la klu ade yg tersayang kt sisi kita,,sume die leh sediakan utk kita,,kita jd bos je kt umah..bes nye ade istrii..uwaaaaa *buat bunyi mcm dak cina kelas aku..hehe* =P

2 comments: