Monday, August 9, 2010

Tangguh2 memang bestt..hehe

Selalu time kat kelas, bila da bosan ngan lecturer ajar, or da xleh nak masuk, or memang x paham sepatah habuk pon, nak sedapkan hati, kita pon pasang lah azam,

"aku nak study balik bagi paham kat umah nanti"

tapi bila dah balik dari kelas, dan tiba2 terbukak pulak fb, terkomen2 plak kat status orang, gamba2 yang menarik, tetibe masa berlalu dengan pantas.perasaan nak study tu still ade lagi.tapi ape kan daya.so, nak sedapkan hati, pasang azam lagi..

"xpe2, aku main fb la dlu dalam setengah jam, sat lagi aku study la ni"

tetiba dengan pantasnya masa pun berlalu dengan pantasnya.setengah jam terasa sekejap gila.then tetiba ngantuk la pulak, mata nak tido da ni.Oleh kerana hari stil awal2 lagi, so nak sedapkan hati, kita pon berazam la lagi..

"lepas bangun tido ni aku nak study." (dengan yakin nye.huuu)

tetiba pulak terbangun pukol 5 ptg, then dengan pantasnya bersolat asar sekejap.hehe.rasa malas la pulak nak study time ptg2..so nak sedapkan hati, cakap cmni plak,

"petang2 x elok study, x masuk, time2 ni sesuai bersukan"

Hehe, then, keluar la bermain futsal ataupon street soccer ataupon sepak takraw,..ermm joging pon boleh laaa..hehe..hati pon kena sedapkan jugak. so cakap cmni pulak,

"mlm ni aku kena study jugak! x stduy lagi nih!x bleh jadi ni! ishh!!"

pastu, bermain la dengan girang nya,..lepas main2, balik pulak solat maghrib, then lepas selesai sesi bersolat2an, borak2 dulu kat kedai makan..tetiba teringat ada bola pulak kan malam tu..aishhh..x bleh lepas kannn...WAJIB TENGOK! haha..so tanpa rasa ragu2 tengok la jugak.time tu pon kena sedapkan hati jugak,

"Kalau game xsedap, aku tengok 1st half je lah, pastu balik study"

tetiba time tu game jadi sedap la pulakk..aissh, xbleh tahan, kne tengok jgk ni.hati pon kate,

"ala, tinggal 45 minit je pon.pasni sempat lagi study skit"

huhu..las2 balik2 je tengok roomate aku da off lampu bilik..aisshh..xtahan betol la mata ni nak lelap..ngantuk gilaaa!! arghh..nk sedapkan hati,

"aku nak tido sejam je, pagi nanti aku bangun la, study awal2 pagi senang masuk otak"

macam x bese pulak kan..konfem2 la bangun esok pagi nye..haha..standed kol 7 ar,,ngee~
then pasrah je laa..tapi still nak sedapkan hati jugak..

"kat kelas aku nk concentrate laa..balik rumah x payah study dah.."

bila da sampai kt kelas, peristiwa die pon kena la rotate dari atas balik..huhu (kalau rajin, bace balik dari atas..huhu)

haa..tu la yang bese nye terjadi kat diri aku..walaupon da bese da dari dulu mende2 tu terjadi, tapi bende tu stil takleh nak lari dah..asik nak tangguh je kan..haha..
nnti sampai satu masa iaitu time nak exam nanti, kita nak sedapkan hati jugak tu..

"ahh, payah tol nak study banyak2 nih.pasrah je arr..tunggu la sem depan aku study elok2.leh skor 3pointer..huhuhu"

5 comments: